Magia w Świecie The Slayers
Strona 1 z 1
Magia w Świecie The Slayers
Dragu Sleavy, Fireballe i inne takie... - czyli magia w Slayach od kuchni...
W Slayersach mamy do czynienia z trzema rodzajami magii: białą, czarną, a także szamanizmem.
CZARNA MAGIA
Czarna magia to naprawdę mroczna (jak sama nazwa zresztą wskazuje...) dziedzina magii.
Jej zaklęcia to klątwy, zaklęcia przyzywające i - przede wszystkim: czary ofensywne, czerpiące swoją moc z potężnych Mazoku.
Jeżeli określony przedstawiciel Plugawej Rasy, na bazie którego opiera się dany czar, zostanie zniszczony, dane zaklęcie traci na ważności. Tak dzieje się przykładowo z GAAV FLARE, które przyzywa moc Smoka Chaosu. Gdy Gaav zostaje uśmiercony, rzucanie czaru staje się niemożliwe, zaklęcie ulega dezaktywacji.
Trzeba by dodać, iż czarna magia to naprawdę nie przelewki - wiele czarów to naprawdę brutalne tortury dla ofiary potraktowanej nimi. Wiele jest w stanie zadać śmierć przeciwnikowi lub - co chyba jest jeszcze gorsze - skazać go na wieczne cierpienia (np. Raugnut Rusyavuna).
Wśród Slayersiątek mistrzynią czarnej magii jest oczywiście Wielka i Demoniczna Lina Inverse. Nie bez powodu zasłużyła sobie na to miano - oprócz szerokiej gamy zaklęć z tej dziedziny, panna Inverse zna także 3 najpotężniejsze z nich - Dragon Slave, przywołujące Lorda Ciemności, Shabranigdo, Laguna Blade oraz Giga Slave, czerpiące swoją energię z Lorda Koszmarów - stwórcy świata Slayów. To ostatnie, jak podają niektóre źródła Lady Inverse wymyśliła sama...
BIAŁA MAGIA
Zaklęcia białej magii mają swoje źródło w świętości i czystości, dlatego służą głównie do uzdrawiania, wypędzania złych duchów, itp...
Czarodziejów specjalizujących się w tym rodzaju magii zwykło się określać mianem kapłanów. Każdy szanujący się mag powinien znać przynajmniej kilka zaklęć z tej specjalizacji. Wiadomo - wypadki chodzą po ludziach...
Wśród naszych bohaterów do całkiem przyzwoitego poziomu w używaniu białej magii doszła Amelia (stanowi jakby defensywną część drużyny), a także Sylphiel, która jest naprawdę dobra, jeśli chodzi o zaklęcia typu Recovery czy też Resurection. Biała magia jest również praktykowana przez smoki.
Pamiętacie wyczyny Filii, która jest właśnie przedstawicielką smoczej rasy...?? Akurat na przykładzie złotowłosej smoczycy możemy zobaczyć, że biała magia również do najbezpieczniejszych nie należy i nawet wśród tylu obronnych i leczniczych zaklęć znajdzie się kilka "ofensywnych perełek", które można wykorzystać przeciwko co bardziej upierdliwym Mazoku... ^^''
SZAMANIZM
Szeroka gama zaklęć z dziedziny szamanizmu opiera się na sile żywiołów (ziemi, ognia, wody i powietrza) oraz magii ducha. Zastosowanie tych czarów jest bardzo różne - można się tu spotkać zarówno z zaklęciami ofensywnymi, jak i służącymi celom obronnym.
Bardzo osobliwymi i ciekawymi zaklęciami są te przyzywające golemy. Siła i zdolności tych golemów są adekwatne do posiadanych przez czarodzieja. Niekwestionowaną specjalistką od zaklęć tego typu jest Naga The Serpent. Chyba wszyscy pamiętają osobliwy wygląd i zachowania niektórych tworów introwertycznej magiczki...
Czary opierające się na sile ducha nie czynią przeciwnikowi żadnej szkody fizycznej, oddziałują za to na jego plan astralny - zadając mu w ten sposób cierpienia psychiczne. Można ich więc używać z dużym powodzeniem w walce z Mazoku. Najpotężniejszym zaklęciem magii ducha jest Ra - Tilt.
Niekwestionowanym mistrzem w dziedzinie Szamanizmu jest Zelgadis, ale i tak wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, czyją domeną jest Fireball
W Slayersach mamy do czynienia z trzema rodzajami magii: białą, czarną, a także szamanizmem.
CZARNA MAGIA
Czarna magia to naprawdę mroczna (jak sama nazwa zresztą wskazuje...) dziedzina magii.
Jej zaklęcia to klątwy, zaklęcia przyzywające i - przede wszystkim: czary ofensywne, czerpiące swoją moc z potężnych Mazoku.
Jeżeli określony przedstawiciel Plugawej Rasy, na bazie którego opiera się dany czar, zostanie zniszczony, dane zaklęcie traci na ważności. Tak dzieje się przykładowo z GAAV FLARE, które przyzywa moc Smoka Chaosu. Gdy Gaav zostaje uśmiercony, rzucanie czaru staje się niemożliwe, zaklęcie ulega dezaktywacji.
Trzeba by dodać, iż czarna magia to naprawdę nie przelewki - wiele czarów to naprawdę brutalne tortury dla ofiary potraktowanej nimi. Wiele jest w stanie zadać śmierć przeciwnikowi lub - co chyba jest jeszcze gorsze - skazać go na wieczne cierpienia (np. Raugnut Rusyavuna).
Wśród Slayersiątek mistrzynią czarnej magii jest oczywiście Wielka i Demoniczna Lina Inverse. Nie bez powodu zasłużyła sobie na to miano - oprócz szerokiej gamy zaklęć z tej dziedziny, panna Inverse zna także 3 najpotężniejsze z nich - Dragon Slave, przywołujące Lorda Ciemności, Shabranigdo, Laguna Blade oraz Giga Slave, czerpiące swoją energię z Lorda Koszmarów - stwórcy świata Slayów. To ostatnie, jak podają niektóre źródła Lady Inverse wymyśliła sama...
BIAŁA MAGIA
Zaklęcia białej magii mają swoje źródło w świętości i czystości, dlatego służą głównie do uzdrawiania, wypędzania złych duchów, itp...
Czarodziejów specjalizujących się w tym rodzaju magii zwykło się określać mianem kapłanów. Każdy szanujący się mag powinien znać przynajmniej kilka zaklęć z tej specjalizacji. Wiadomo - wypadki chodzą po ludziach...
Wśród naszych bohaterów do całkiem przyzwoitego poziomu w używaniu białej magii doszła Amelia (stanowi jakby defensywną część drużyny), a także Sylphiel, która jest naprawdę dobra, jeśli chodzi o zaklęcia typu Recovery czy też Resurection. Biała magia jest również praktykowana przez smoki.
Pamiętacie wyczyny Filii, która jest właśnie przedstawicielką smoczej rasy...?? Akurat na przykładzie złotowłosej smoczycy możemy zobaczyć, że biała magia również do najbezpieczniejszych nie należy i nawet wśród tylu obronnych i leczniczych zaklęć znajdzie się kilka "ofensywnych perełek", które można wykorzystać przeciwko co bardziej upierdliwym Mazoku... ^^''
SZAMANIZM
Szeroka gama zaklęć z dziedziny szamanizmu opiera się na sile żywiołów (ziemi, ognia, wody i powietrza) oraz magii ducha. Zastosowanie tych czarów jest bardzo różne - można się tu spotkać zarówno z zaklęciami ofensywnymi, jak i służącymi celom obronnym.
Bardzo osobliwymi i ciekawymi zaklęciami są te przyzywające golemy. Siła i zdolności tych golemów są adekwatne do posiadanych przez czarodzieja. Niekwestionowaną specjalistką od zaklęć tego typu jest Naga The Serpent. Chyba wszyscy pamiętają osobliwy wygląd i zachowania niektórych tworów introwertycznej magiczki...
Czary opierające się na sile ducha nie czynią przeciwnikowi żadnej szkody fizycznej, oddziałują za to na jego plan astralny - zadając mu w ten sposób cierpienia psychiczne. Można ich więc używać z dużym powodzeniem w walce z Mazoku. Najpotężniejszym zaklęciem magii ducha jest Ra - Tilt.
Niekwestionowanym mistrzem w dziedzinie Szamanizmu jest Zelgadis, ale i tak wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, czyją domeną jest Fireball
Strona 1 z 1
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|