PBF o anime The Slayers
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Biała Magia

Go down

Biała Magia Empty Biała Magia

Pisanie by Layla 15/9/2007, 14:46

ZAKLĘCIA BIAŁEJ MAGII

CHAOS STRING (jap.: kaosu sutoringu). Chaos String to niezbyt potężna pozycja na liście czarów białej magii. Zaklęcie ma na celu spętanie ofiary magicznymi sznurami (Linami... ^_-). Można nim też zaczarować zwykłe sznury, w które zaplątany jest przeciwnik i w ten sposób wzmocnić ich wytrzymałość.

CHAOTIC DISINTEGRATE (jap.: kaotikku disutingureito). Czar stworzony specjalnie do walki z rasą Mazoku. Oczywiście - jeśli jako kryterium przyjmujemy batalie z Mazoku - zaskoczeniem nie będzie fakt, iż w anime Chaotic Disintegrate był domeną Filii (nie ma to, jak powyżywać się trochę na Xellu i to nie tylko swoją siłą fizyczną, tudzież maczugą...).
Jest to dość nietypowe zaklęcie białej magii, bo używa się go w celach ofensywnych. W praktyce Chaotic Disintegrate to atak biało - niebieskiego, czystego światła.

COUNTER – SLEEPING (jap.: suriipingu de neteru-hito o okosu-sube). Czar służący obudzeniu tych, którzy nie chcą być obudzeni w normalny sposób...

DEFENSE (jap.: bougyo no jumon). Defense to bardzo skuteczny, defensywny czar. W wyniku skumulowania energii magicznej czarodzieja, tworzy się tarcza, która może chronić przed skomplikowanymi atakami magicznymi.
To zaklęcie ma jedną wadę - pochłania dużo mocy maga, dlatego nie może być zbyt często używane.

DICLEARY (jap.: dikuriarii). Służy oczyszczaniu ciała z trucizn, niezależnie od ich stężenia (krótko, zwięźle i na temat... ^^).

DISENCHANT (jap.: kaiju). Czar ten odwraca efekty klątw i zaklęć o dłuższym czasie działania (np. Sleeping). Tylko pierwszorzędni, wysoko wykwalifikowani czarodzieje (a do takich przecież zalicza się demoniczna Inverse...) mogą używać tego zaklęcia.
Disenchant jest czarem bezużytecznym podczas walki - jego aktywacja zajmuje zbyt dużo czasu...

EXT BALL (jap.: ekusuto booru). Czar, który znają dobrze wszyscy ci, którzy mieli okazję zetknąć się z Liną Inverse rzucającą swoimi firmowymi Fireballami na lewo i prawo. Dlaczego??
Ponieważ Ext Ball to zaklęcie służące do gaszenia płomieni, a te lubią się pojawiać wszędzie tam, gdzie swoje kroki skieruje liderka Slayów...

FISHING SPELL (jap.: iregui no jumon). Czar, którego autorką jest zdolna mistrzyni czarnej magii ( ‹‹ może powinnam to pisać z dużych liter...??) - Lina Inverse. Jeśli użyje się tego zaklęcia podczas wędkowania, ryby chętniej łapią się na haczyk. Nie można jednak przesadzać z używaniem Fishing Spell, ponieważ czar ten ma pewną wadę (nie jest tak doskonały jak jego twórczyni...). Tym mankamentem jest fakt, że wszystkie rybki ("śpią w jeziorze....." --'') mogą po prostu wyginąć (i co wtedy będzie do wcinania...??!!).

FLOW BREAK (jap.: furou bureiku). To zaklęcie służy odwracaniu efektów innych czarów. Każdy z nich (z wyjątkiem tych zaliczających się do białej magii, bo ta rządzi się swoimi zasadami) jest wynikiem konwersji energii naturalnej w energię magiczną. A tu mamy zupełnie odwrotnie - to energia magiczna zamienia się w tą zwyczajną, nieszkodliwą. W praktyce użycie tego czaru to nie taka prosta sprawa. Najpierw czarodziej musi skoncentrować energię wewnątrz obszaru przypominającego sześcioramienną gwiazdę, a następnie zwabić przeciwnika w owo pole mocy.

HOLY BLESS (jap.: hoorii buresu). Zaklęcie działające wewnątrz pewnej strefy. Jeśli w polu rażenia znajdą się martwe istoty cielesne (takie, jak zombiaczki i te pe...), zostają one z powrotem odesłane na wieczny spoczynek. Czar działa tylko na martwe stworzonka i nie trzeba się martwić o swoich żywych sprzymierzeńców (jeśli się takich posiada... ^.^).
Siła zaklęcia zależy od ilości nieumarłych i od obszaru na jakim są oni rozsiani.
Holy Bless pochłania dużo energii czarodzieja, więc nie może być zbyt często używane.

HOLY RESIST (jap.: hoorii rezasuto). Czar stanowiący magiczną barierę przeciwko Czarnej Magii i duchowemu Szamanizmowi.

LAPHAS SEED (jap.: rafasu shiido). Mag używa Laphas Seed i magiczne liny (czyżby rodzinka... ^^'') oplątują jego przeciwnika uniemożliwiając mu jakikolwiek ruch i pozbawiając go zdolności do rzucania uroków. [a nie lepiej nasłać samą Inverse?? Wtedy oponenci nie będą mieli już najmniejszych szans... --'']
Efekty zaklęcia ustępują po około godzince (jak już wszystkie łupy zostaną zagrabione... - znajome, prawda...?? ) ).

LIGHTING (jap.: raitingu). Zaklęcie Lighting może być używane w dwóch wersjach.

Wersja pierwsza:
Mag tworzy kulę świetlną, która może świecić przez 2, 3 godzinki. Ułatwia przykładowo podróżowanie nocne.
Wersja druga:
Można zwiększyć efekt zaklęcia przez skrócenie jego czasu trwania do kilku sekund. Przydaje się to w walce w celu oślepienia i zdezorientowania przeciwnika.

Lighting to jedyne zaklęcie, którego Lina może używać podczas "tych" dni...
Można je pomylić z Fireballem, gdyż w początkowym stadium tworzenia kuli zaklęcia te są niemal identyczne. Oczywiście lepiej tego nie robić, żeby panna Inverse nie miała okazji do nazwania nas "podrzędnymi magami..."

"Światło, które tlisz się pośród karmazynowych płomieni, pozwól twoją moc zgromadzić w moich dłoniach!! LIGHTING!!"

LOCK (jap.: rokku). Zaklęcie służy zamykaniu drzwi, okien itepe. Nie są one jednak opatrzone jakimś dodatkowym urokiem, więc można je sforsować jakimś prostym ofensywnym zaklęciem lub przy użyciu odpowiedniej siły fizycznej, którą (czasem całkiem sporą...) jest obdarzona większość bohaterów slayersowego universum...

MEGIDO FLARE (jap.: megido furea). Megido Flare to zaklęcie zmniejszające złe zamiary. Fala jasnego światła po kontakcie z przeciwnikiem uzdrawia jego nieczystą duszę. Im więcej oponent ma na sumieniu, tym bardziej spektakularny jest efekt wizualny czaru. Zaklęcie działa też silniej na martwe istoty.

"Żałosna, pokręcona kreaturo nie z tego świata... Światło Czystości, które posiadam, przekazuję tobie, przez połączenie naszych dwu światów! MEGIDO FLARE"

MOS VARIM (jap.: mosu varimu). Odkurzacz na Fireballe...?? Niemożliwe...??
A jednak!! ^.^
Mos Varim to ulepszona wersja Ext Ball. Służy neutralizowaniu szamańskiej Magii Ognia. Czar ten tworzy świetlną kulę, która wciąga w siebie magiczny ogień, gasząc go.

RAY FREEZE (jap.: reifuriizu). Czar uniemożliwia przeciwnikowi jakikolwiek ruch, a tym samym rzucanie nawet najprostszych zaklęć. [i jak tu zwiać z pełnymi sakiewkami... --'' Heh...]

RECOVERY (jap.: rikabarii). Istotą tego zaklęcia jest uleczenie ran. Czar jednak ma jedną zasadniczą wadę - energia potrzebna do regeneracji jest pobierana z ciała rannego. W praktyce oznacza to, że jeśli obrażenia były rozległe, to nawet po ich całkowitym zlikwidowaniu leczony może umrzeć z wycieńczenia, z braku siły witalnych, które zostały już wyczerpane. Jeśli zaklęcie zostanie rzucone na ranną osóbkę, która na dokładkę jest chora - choroba może się pogłębić...

"Och, błogosławiona i skromna ręko Boga, życie i oddech Matki Ziemi, chodźcie przede mną i pokażcie wasze wielkie współczucie dając je nam: RECOVERY!"

RESURRECTION (jap.: rizarekushon). Czar jest podobny do Recovery, jednak energia uzdrawiająca nie pochodzi od rannej jednostki, ale od najbliższej żywej istoty. Przydatny do leczenia poważnych uszkodzeń. Możliwe jest użycie najpierw Recovery do "podleczenia" rannego, a później całkowite wyleczenie przez Resurrection.

RUNE BREAKER (jap.: ruun bureikaa). Czar tworzy świetlisty pentagram, w którym każda siła magiczna zostaje osłabiona. Im pentagram jest większy, tym potężniejsze zaklęcia są neutralizowane wewnątrz niego.

SLEEPING (jap.: suriipingu). Jak sama nazwa wskazuje, Sleeping sprawia, że istoty potraktowane tym czarem zasypiają. Mogą sobie polulać kilka ładnych godzin i nic, nawet największy hałas ani najlepiej wycelowany Fireball nie jest w stanie ich obudzić (no chyba, że potrafi się używać zaklęcia Disenchant, ale to nie takie proste... - patrz wyżej: Disenchant).
Nie ma to, jak uśpić wszystkich bandytów i bezkarnie splądrować ich kieszenie... (brzmi znajomo, prawda...?? ^.-) Zaklęcie to - właśnie ze względu na możliwość wykorzystania go do celów rabunkowych - nie jest uczone w cechach magicznych (gildiach magów).

UNLOCK (jap.: anrokku). No ale - by użyć Sleeping (patrz wyżej: Sleeping) i poużywać sobie na zbójeckich kieszeniach - trzeba najpierw dostać się do ich kryjówki... I wcale nie trzeba od razu traktować zamkniętych drzwi pewnym ognistym zaklęciem spod znaku Magii Ognia... Wystarczy posiąść wiedzę na temat czaru Unlock, który służy do otwierania drzwi itepe. Czar działa nawet wtedy, gdy uprzednio wejście zostało zapieczętowane przez zaklęcie odwrotne - Lock.

VALMACEID (jap.: varumashiido). Czar jest tarczą przeciwko elementom ziemi, wody, ognia i wiatru. Przydatne zaklęcie, zwłaszcza podczas walki, ponieważ istnieje możliwość zaczarowania nim broni. Jest tylko jeden kruczek - finanse... Trzeba posiadać zasobną kieszeń, by zafundować sobie komponenty potrzebne do aktywowania Valmaceid. Tyle słodkich, drogich serduchu, CIĘŻKO ZAROBIONYCH pieniążków...

VAS GLUUDO (jap.: vasu guruudo). Bardzo praktyczne, krótkodystansowe zaklęcie. Defensywny czar, który tworzy pole czystej energii. Wszystkie istoty znajdujące się wewnątrz tego obszaru są chronione przeciwko każdego rodzaju magią. Hmm... Ale przed gniewem Linki nic się nie ustrzeże... ^^''
Layla
Layla
mała Lady Punk

Liczba postów : 348
Age : 32
Location : Kaer Morhen
Registration date : 15/09/2007

https://slayerspbf.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach